Arkiv

lördag 16 februari 2019

Uppdatering från Graz

Hej från Graz!

Jag är framme på destinationen för min utbytestermin. Det känns helt sjukt! Ärligt talat är jag rätt blödig och har en konstant nervös känsla i magen just nu. Men efter en hektisk resdag hit igår har jag åtminstone sovit i nästan 12 timmar och ska snart göra mig redo för en liten promenad i stan.

Min resa hit startade vid 01 natten mellan torsdag och fredag. Då åkte jag buss till Arlanda och var framme vid 04. Sedan tog jag en tupplur på en rad stolar och väntade på mitt flyg som gick vid 06:50. Vid 09 var vi framme i Wien och någon timma senare hade jag fått mitt bagage och skulle försöka lokalisera hur man tog sig till tågstationen. Efter att ha hamnat på rätt tåg men åt fel håll en gång fick jag gå av på nästa station och åka till centralstationen. Väl där lyckades jag köpa mig en biljett till Graz och hitta rätt spår. Tågresan från Wien till Graz var så vacker, fylld av snötäckta berg och fina vyer.

Vid 13:30 var jag framme. Då möttes jag av Zsófi som är min buddy och som hjälpte mig att hitta rätt. Efter en snabb lunch gick vi till mitt boende och lämnade väskor och sedan hängde vi resten av eftermiddagen och gick runt i staden, hon visade mig universitetet och sedan gick vi och handlade innan jag gick hem och åt middag i sängen och tittade på Vänner. Jag var SÅ trött efter alla timmars resa med dålig sömn och en lång eftermiddag med promenader, så jag stensomnade redan vid 21.

Nu ska jag trotsa den nervösa känslan i magen och göra frukost. I eftermiddag ska jag möta upp min buddy och några andra studenter för sightseeing och middag. Innan dess tänkte jag ta en promenad i stan och köpa lite saker.

Well, nu är jag här! Det ska bli så spännande att se vad de närmsta dagarna har att erbjuda!