Arkiv

Sök

tisdag 2 oktober 2018

Augusti - resorna och sista sommarlovsmånaden

Ja, nu är det oktober, så jag ligger alltså en hel månad back med mina recaps av sommaren. Men äsch, det är ju min blogg, så nu kör vi - augusti!

1 augusti jobbade jag heldag och på kvällen hade vi utvärderingsmöte med sommargänget. Sedan mynnade det ut i en after work med pizza, vin och en sväng upp på slottstaket där jag tog den här fina bilden. Denna lade jag sedan ut på Visit Örebros facebook och vann sommarens mest lajkade bild med, en mycket prestigefylld utmärkelse som ni förstår...

Sedan jobbade jag på en dryg vecka till och tog knappt några foton. Den 11 augusti kom mina föräldrar till Örebro och vi gick tillsammans på Winnerbäck på Gustavsvik.

Sedan tog jag äntligen välbehövd semester. Den 15 augusti åkte jag och Erik till Zakynthos, vi kom fram på kvällen och morgonen efter vaknade vi av en storm... Men när det regnat över hade vi det såhär gött. ÖL!

Varje morgon startade jag med lite yoga i soluppgången..... Haha, who am I kidding, Erik joggade och jag tog sovmorgon. Men en morgon blev det morgondopp iallafall.

Vi bodde i Argassi, där stränderna inte var särskilt fina. Så varje dag hoppade vi på bussen och tog oss till en ny strand. Denna dag till Banana Beach.

Nästa dag var vi på Kalamaki beach. Den var finare! Sedan åkte vi till Gerakas en dag med.

Och här ligger jag och flyter i det kristallklara vattnet i Porto Roma. Några dagar var vi kvar vid hotellets lilla strand också, för att samla ork inför nästa dags utflykt helt enkelt.

Vi åt middag på några fantastiska restauranger. Den allra bästa hette Utopia, testa den om ni åker dit! Sedan åkte vi hem efter en härlig vecka.

Jag hann jobba två dagar och packa om väskan, sedan satte vi oss på flyget mot Pisa. Efter en tågresa kom vi fram till dessa underbara vänner i Siena, eller snarare i byn Colle Val'd Elsa.

Vi hann bada i kalla källor som kändes som djungel..

... upptäcka Siena...

... samt besöka Florens.

Efter tre dagar av mys, vin, middagar och utflykter var det återigen dags att åka hem till Örebro. Och när vi kom hem var det den 1 september, så en augustimånad fylld av resor och roliga saker var till ända.