Arkiv

Sök

söndag 15 april 2018

EN VECKA I ÅRE

Förra lördagen gick jag och Erik på nattåget i Hallsberg och klockan 08 på söndagen var vi framme på Åre station. Där mötte vi upp min familj och åt frukost på Åre bageri innan vi gjorde oss redo för första skiddagen.

På eftermiddagen checkade vi in och packade in oss i lägenheten vi skulle bo i och handlade mat för veckan. På kvällen åt vi plock och la oss tidigt.

Måndagen bjöd på sol så vi var ute i backen när liftarna startade vi 09.

Vi åt en god lunch på Restaurang Hummeln och åkte skidor hela dagen. På eftermiddagen hittade vi solstolar och en varm choklad med mintuu vilket vi inte tackade nej till. Väl hemma i stugan satt vi ute och hade afterski med GTs i solen.

På tisdagen var det ÄNNU bättre väder och vi var taggade!

Jag bestämde att vi var tvungna att testa nya matställen varje gång, så på tisdagen åt vi lunch på Timmerstugan. Sedan åkte vi skidor fram tills suget efter en aperol spritz i solen kom på eftermiddagen.

Sedan åkte vi hemåt och drack hotshots!

Onsdagen var vår sista skiddag och än en gång lovade vädret sol. Dessvärre vaknade jag med ont i magen, men på förmiddagen orkade jag vara med iallafall.

Och så orkade jag ta med familjen till Våffelkåtan med! Kanske inte det bästa för magont, men väldigt mysigt för själen!

Sedan åt vi lunch på Fjällgården innan jag tyvärr behövde åka hem och vila. Sedan låg jag trist nog i soffan resten av den dagen.

Torsdagen var hemresedag så vi packade och fixade. Min familj åkte vid 09, men vårt tåg gick inte förrän vid 17:45. Men som tur var hade Erik träffat två kompisar där uppe som skulle åka samma tåg, så vi höll sällskap under dagen. Väl på tåget öppnade vi en flaska bubbel och hade en väldigt mysig kväll.

Det var allt från den fina resan! En så fin julklapp från mina föräldrar, den här veckan i Åre bär jag med mig i hjärtat länge. ❤