Arkiv

Sök

tisdag 7 februari 2017

- RESAN TILL KAP VERDE PT.1 -

Två dagar innan nyår checkade vi in vårt bagage på Arlanda och satte oss tillrätta i flygplanet som skulle ta oss till varmare breddgrader. Vi åkte från Örebro klockan 2 på natten, kom till Stockholm klockan 6 och svepte första flygplatsölen kl. 07:00. Sedan satte vi oss i de här lyxiga sätena, med filt och kudde och egen platta att titta på film på.

Mitt resesällskap. Rebecca och Olov bakom, jag och Erik framför.

Sedan blåste jag upp min nackkudde, satte buffen framför ögonen och försökte ta igen lite av resenattens förlorade sömn.

Framme på Kap Verde! När vi kommit till byn Santa Maria där vi skulle bo, var det 30 grader i skuggan och lunchdags. Eller drinkdags som man också kan kalla det... En mojito för 25 kronor, det är vad jag kallar happy hour det.

Vi gick ner till havet så klart...

.. och drack ännu en drink med fötterna i sanden. På kvällen åt vi nyfångad fisk på en restaurang i byn och skålade för den briljanta idén att åka utomlands över nyår!

Första morgonen vaknade vi till disigt väder, men gick naturligtvis till stranden ändå. Kolla de härliga vågorna!

Jag låg och läste i strandkanten. Typ det bästa jag vet.

Och när det blir för varmt får man kasta sig ut i det här.

Fast inte just här, lite för stenigt. Men vackert!

Jag hade ny baddräkt och ny handduk och ville föreviga såklart. Här i eftermiddagssolen på Playa del Santa Maria.

Min fotograf ville pussas.

Handduken är från Ticking stripes och baddräkten från H&M.

Med den strandbilden avslutar jag del 1 om vår härliga resa. Nästa gång får ni följa med på nyårsfirandet och Eriks 30-årsdag. Puss sålänge.