Arkiv

Sök

lördag 11 februari 2012

RECENSION #mel2012

Ulrik Munther - Soldiers: Denna lilla söta pojke (som är ett år äldre än mig) har jag aldrig tidigare haft någon direkt åsikt om. Jag har vetat om att han funnits men aldrig lyssnat på hans musik, men nu tog han mitt hjärta med storm. Jag tippade direkt på att han skulle ta sig till finalen och jag hade rätt (pappa hade fel).

Top Cats - Baby Doll: Här har vi ett bidrag med musik jag inte är så mycket för, lite som förra veckans Abalone Dots, de var duktiga men inte min musiksmak. De tog sig i alla fall till andra chansen och det var de nog värda och jag kan tänka mig att stödja dem där. (Fast om de möter Thorstis kommer de att åka ut ögonaböj!!!!!!)

Sonja Aldén - I din himmel: Var detta bidrag verkligen 3 minuter??? Kändes som typ 5 åtminstone. Sonja var som alltid vacker och låten var fin, men på ett sätt ändå väldigt grå och nästan tråkig. Hade gärna fått haft lite starkare partier och typ "kommit igång" lite mer. Fast hur mycket kan man begära av en ballad egentligen....?

Andreas Lundstedt - Aldrig aldrig: På tal om låtar som aldrig kom igång så var ju den här låten absolut värst på den punkten!!! Har aldrig varit med om en mer... dov.. låt och Andreas kändes mer som en gammal gubbe som gjort bäst i att sitta i publiken. Inga som helst plus på hans guldiga kavaj och så kallade "sug i blicken". Nej denna deltävling var det snarare väst och söta pojkar som gick hem i stugorna. (+ får istället den snygga killen som dansade bakom Andy, han var bra!)

Timoteij - Stormande hav: De kommer från Skara, jag bor ganska nära Skara och därför är det klart att mitt lilla lokala hjärta dunkade lite extra hårt när dessa tjejer framförde sitt bidrag. Okej, nej, jag gillar egentligen inte Skara särskilt mycket alls, så det hade kanske inte någon större inverkan men jaja, de gjorde ett bra framträdande och hade en bra låt i alla fall. Väl värda sin plats i andra chansen.

David Lindgren - Shout It Out: Ja, väst och söt kille. Det gick hem och även här hade jag gissat det på förhand. (dvs: pappa är dålig på det här med att gissa i mellon) Riktigt bra låt också och jag som hatar (verkligen verkligen HATAR) Danny var glad för att denna relativt okända kille gjorde en discolåt likt fjolårets "In the club" fast sååååååå otroligt mycket bättre än vad Danny någonsin skulle kunna göra. Heja David!!

Mimi Oh - Det går för långsamt: Detta gillade jag faktiskt litegrann i alla fall. Hade läst tidningen innan som sa att hon skulle likna Veronica Maggio och just därför såg man ju de likheterna extra väl, men annars var det inga fel på bidraget.

Thomas Di Leva - Ge aldrig upp: Här har vi kanske denna veckans Thorsten Flinck dåra?!? Bara det att han inte alls är lika kul att googla (jag menar, Thorstis har en helt egen skvallertråd på Flashback<3333) och så ser han mycket mesigare ut. Har aldrig gillar Di Leva och hans musik. Denna låt var visserligen helt OK men nja, fortfarande inte bra. Hade dock hellre sett De Leva än Top Cats i andra chansen... Tror jag...?!

I HELHET KAN VI VÄL SÄGA ATT JAG ÄR BÄST PÅ ATT FÖRHANDSTIPPA VILKA SOM SKA TA SIG VIDARE, ATT DET ÄR GOTT MED FRUKTSALLAD OCH ATT MELLANAKTEN MED ELEKTRISKT VAR GRYM OCH HADE VART ÄNNU GRYMMARE MED LEILA K.