Arkiv

Sök

tisdag 16 juni 2009

Tisdag!

Hej på er! Just nu sitter jag här i träningskläder och ska snart köra igång med ett yogapass! :D För att kunna njuta fullt ut av sommaren har jag bestämt mig för att träna två gånger i veckan hela sommaren! Vilka är på? Om ni också känner att ni behöver komma igång, kan ni göra som jag: *Tänk ut hur ofta ni vill träna. (Ju oftare desto bättre resultat, men inte varje dag, kroppen måste få vila också!) *Skriv upp de träningsformer du kan tänka dig. (Det blir roligare om du har många att välja på, så att du inte bara är ute och joggar t.ex.) *Skriv upp i almenackan de dagar du ska träna, då blir det enklare att följa ditt träningsschema och du har ingen anledning att skylla på att du inte hann... ;o) *Sätt upp delmål. (Om det känns tungt... Om du klarar att springa hela elljusspåret t.ex. kanske du får baka en god kaka när du är klar. ) När ni läser den sista punkten kanske ni tänker att man förstör meningen med träningen om man direkt efter äter en kaka. Men då får man också tänka på varför man tränar. Är det för att gå ner i vikt? Ja då ska du kanske inte ha en kaka som mål, utan kanske ett snyggt plagg, i en mindre storlek, eller så kanske ditt mål är att jeansen ska sitta bättre. Men eftersom jag tränar för att just kunna äta en kaka, ta en glass och verkligen njuta, och för att bli piggare och gladare, då kan man gott ha som mål att baka en kaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar